Saturday, October 29, 2011

nak tutup ke biar je terbukak...????

Dialog dua wanita ( yg Buka Aurat-BA- vs Tutup Aurat -TA-):
BA: Aku tetap nak buka aurat!
TA: Aku tetap nak tutup.
BA: Orang suka aku buka. Cantik katanya.
TA: Ada orang kata tak cantik tutup?
BA: Buka ni fesyen.
TA: Tutup still boleh berfesyen.
BA: Bila buka, ramai terpikat. Jodoh senang.
TA: Tutup - lebih ramai terpikat. Jodoh senang dpt yg soleh.
BA: Ketinggalan zaman tutup2 ni.
TA: Arahan al-Quran tak lapuk dek zaman.
BA: Dah rasa baik sangatla tu tutup aurat tu.
TA: Ada aku kata ko tak baik? Atau ko sendiri yg tetibe rasa diri tak baik?
BA: Tutup pun kena fitnah gak. Mulut cam harem fitnah org gak yg tutup aurat ni.
TA: Jika yg buka kena 1 juta fitnah, tutup kena 10 fitnah. Mana ko nak? Jgn salahkan majoriti bila minoriti yg mulut macam tu.
BA: Apasal nak tutup lak? Keindahan ni Allah bagi.
TA: Lebih indah di pandangan suami halal.
BA: Tak sedia lah nak tutup.
TA: Tak mengapa. Kain kapan sedia menutupi bila2 masa. Sedia atau tidak sedia..
^__^



❀Jilbab Itu Indah dan Cantik❀

❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ Jika Allah mengurniakan anugerah kecantikan kepadamu, itu bukanlah lesen untuk dirimu menghalakan nikmat itu kearah kemungkaran. Jagalah aurat dan muamalat agar diri terpelihara dari kerendahan moral dan akhlak. Takutlah dengan azab dan persiapkanlah diri untuk menghadapi kematian ❀

“Jika kamu mensyukuri nikmatKu, pasti akan Aku tambah. Tapi jika kamu mengingkari nikmatKu, ketahuilah bahwa azabKu sangat berat," (Ibrahim: 7)
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀







IT'S ME...!!!

IT'S ME...!!!
Assalamualaikum and hello to all my beloved readers , most of all thanks for reading my blog hope you will get ibrah from my posts...sorry for any mistakes done...if you have any problems,just leave the comments there..i'll try my best to share my knowledge with you...sharing is caring...thanks for visiting...salam ukhuwah..maassalamah wa ilalliqa'..!!!